مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

  • ۰
  • ۰


چگونه هدایت تحصیلی انجام دهیم؟

  • روند انجام هدایت تحصیلی دانش آموزان به چه صورت است ؟
  • هدایت تحصیلی همگام چیست ؟
  • شاخه و رشته های انتخاب رشته پایه نهم ؟
  • فرم های انتخاب رشته پایه نهم کدامند ؟

هدایت تحصیلی همگام چیست ؟

مسعود شکوهی مدیرکل امور مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت مدارس با آمادگی کامل برای بحث آزمون هدایت تحصیلی 97 دانشآموزان برنامهریزی دارند و آزمونهای روانشناسی و مشاورهای برای بحث سایت هدایت تحصیلی پایه نهم دانشآموزان برگزار میشود. مدیرکل امور مشاوره و تربیتی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال دو آزمون توانایی و رغبت برای دانشآموزان در نظر گرفته شده که پس از برگزاری تست آنلاین هدایت تحصیلی نتایج مورد ارزیابی قرار میگیرد و در این راستان در برخی مناطق در روزهای پایانی اسفند این آزمون برگزار شد و به طور کلی از ابتدای امسال برای تمامی دانشآموزان این آزمونها اجرا میشود. برای انجام این آزمون باید وارد سایت هدایت تحصیلی همگام شد.

فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم

دریافت فرم هدایت تحصیلی پایه نهم معمولا از طریق واحدهای مدارس ارائه می شود اما سال تحصیلی 97- 98 احتمالا از طریق اینترنتی هم دریافت شود. دو فرم اصلی برای هدایت تحصیلی وجود دارد 1) فرم توصیه نامه 2) فرم زمانبندی این فرمها از ۲۰ تیرماه صادر میشود و دانشآموزان و خانوادهها میتوانند از طریق مدارس متوسطه اول نسبت به دریافت آنها اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دانلود فرم های هدایت تحصیلی پایه نهم 97 و مشاهده این فرم ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

شیوه نامه هدایت تحصیلی نهم

از آنجا که یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش در قبال دانشآموزان، ایجاد بستر رشد خود آگاهی، کشف استعدادها و طرحریزی تحصیلی و شغلی برای ورود به دنیای بزرگسالی است، عدم توجه به آن میتواند خسارات جبران ناپذیری در آمادهسازی نیروی انسانی در پی داشته باشد لذا آموزش و پرورش سندی تحت عنوان بخشنامه هدایت تحصیلی نهم را ابلاغ کرده است. تأکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر کسب شایستگیها و مهارتهای لازم برای دانشآموزان به منظور انتخاب رشته است و زمینه تحصیلی مناسب نیز موید این نگاه فرآیندی به مقوله هدایت تحصیلی دانشآموزان است. از آنجا که اعتقاد بر این است که نتیجه فرآیند هدایت تحصیلی باید به طراحی مسیر زندگی دانشآموزان با انتخابی آگاهانه و آزادانه منجر شود، لذا برای اجرایی شدن مصوبه نهصد و بیست و هفتمین (927) جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، شیوهنامه هدایت تحصیلی نهم یا شیوهنامه هدایت تحصیلی نهم متوسطه جهت اجرا به استانها ابلاغ شده است. دانش آموزان و والدین گران قدر برای ورود به سایت هدایت تحصیلی پایه نهم و دریافت برگه هدایت تحصیلی پایه نهم با شماره 9099072943 تماس حاصل فرمایند و یا بر روی لینک هی زیر کلیک کنید.

عواملی که باعث ایجاد اشتباه در انتخاب رشته پایه نهم و همگام با هدایت تحصیلی می شود?

1 اصرار پدر و مادر به این که من دلم می خواد بچه ام این کاره بشه و انقدر بگن و بگن که دانش اموز واقعا فکر کنه که خودشم اینو می خواد. تکرار و تکرار باعث از بین رفتن خلاقیت میشه. تکرار، مهارت فکر کردن و قبول کردن و کار کردن رو افزایش میده. در نتیجه تکرار و تکرار باعث میشه تا دانش اموز همه چیزیهایی که می خواست رو فراموش کنه. 2 تصمیم گیری بر اساس یک سری از دروسی که در آنها ضعیف و قوی هستند. مثلا چون ریاضیم قویه باید برم رشته ریاضی، چون ریاضیم ضعیفه باید برم انسانی، چون زیستم قویه باید برم تجربی. 3 باورهای غلط درباره شغلهای مختلف که بیشتر ریشه در تلقینات خانواده و دوستان و اطرافیان داره. 4 تسلط به تکنولوژیها ی روز 5 لجبازی دانش آموز با خانواده. 6 درگیریهای عاطفی و مشکلات خانوادگی که اجازه فکر کردن و تصمیم گیری درست رو از دانش اموز و خانواده سلب می کنه. 7 هدایت تحصیلی غلط مشاوران و اکتفا به نمرات دانش آموز و یک سری فرم و پرسشنامه. 8 عدم مشاوره انتخاب رشته و هدایت تحصیلی پایه نهم خصوصی با والدین دانش آموز و خود دانش آموز. 9 دنباله روی از دوستان صمیمی. 10 راهنماییهای غلط کسانی که اصلا تخصص این کار رو ندارند.

تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم

ضوابط هدایت تحصیلی اواخر سال گذشته ابلاغ شد . از جمله این ضوابط آن است که برای رشتهها کف نمره در دروس تخصصی تعیین شده است که شامل تاثیر نمره در انتخاب رشته نهم می باشد به عنوان مثال برای رشته های علوم تجربی در انتخاب رشته نهم و شاخه های رشته ریاضی پایه نهم و رشته انسانی باید ۱۴ باشد. ضابطه دیگر این که مبنای کف نمره مجموع نمرات سه سال هفتم، هشتم و نهم است که البته نمره سال نهم ضریب ۳ و نمره سال هفتم و هشتم ضریب یک دارد.

راههای ارتباطی با مشاوران مجرب درخت دانش

شماره تماس: 9099072943

کانال تلگرام: http://t.me/derakhte-danesh اینستاگرام: سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی