مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

مشاوره

  • ۰
  • ۰



ثبت نام مدارس شاهد چگونه است؟

ثبت نام مدارس شاهد از دانش آموزان برای ورود به پایه های اول ابتدایی، هفتم و دهم دوره متوسطه انجام می شود.مدارس شاهد کیفیت آموزشی بسیار بالایی دارند به خاطر جذب بهترین دبیران در این مدارس.عمدتا بر روی مسائل تربیتی، پرورشی و فوق برنامه فعالیت می کنند و هدف اصلی مدارس شاهد تحت چوشش قرار دادن جامعه ایثارگران است و ظرفیت خالی را به دانش آموزان دیگر اختصاص می دهند برخی از سوالات دانش آموزان و والدین آنها که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

و...؟

ورود به سامانه ثبت نام مدارس شاهد چگونه است؟

ثبت نام مدارس شاهد 98 از طریق سامانه سجا به نشانی saja.medu.ir انجام می شود. کلیه ی دانش آموزان که مایل به ادامه تحصیل در مدارس شاهد هستند باید از طریق سایت مذکور اقدام به ثبت نام نمایند و مدارس هیچگونه ثبت نام و یا پیش ثبت نامی به صورت حضوری انجام نمی دهند.

معرفی سامانه سجا

ین سامانه که به اختصار سجا (سامانه جامع آموزش) نامیده می شود در بهار سال 1394 با هدف یک پارچه سازی کلیه فعالیت های مدارس شاهد و ایثارگران راه اندازی شد.

کلیه فعالیت های مدارس شاهد از جمله ثبت نام, برگزاری کلاس های جبرانی و کنکوری, گزارشگیری و سایر اقدامات از طریق این سامانه انجام می شود.

سامانه سجا جهت صحت اطلاعات و جامعیت آماری به سایر سیستم ها از جمله سناد (سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان), بکفا (سیستم های ساماندهی نیروی انسانی) سیستم پرسنلی, سیستم واحد سازمانی آموزش و پرورش و سامانه بنیاد شهید متصل است. تا اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان به آسانی و کمترین زمان در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

نحوه ورود به سامانه سجا

دانش آموزان با توجه به پایه ای که می خواهند به آن وارد شوند در تاریخ های مقرربه معرفی سایت سجا شاهد جهت ثبت نام مراجعه نمایند و از کد ملی به عنوان نام کاربری و شماره سریال شناسنامه به عنوان رمز عبوراستفاده نمایند:

  • پایه اول ابتدایی(دوره ابتدایی) از 1خرداد الی 15 خرداد
  • پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از1تیر الی 14تیر
  • پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از 10تیر الی 24 تیر

با توجه به حساسیت اطلاعات واردی از طرف دانش آموزان می توانید سوالات و ابهامات خود را در مورد زمان، نحوه و شرایط ثبت نام مدارس شاهد 98 با مشاوران درخت دانش در میان بگذارید از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره 9099072943 و ثبت نام خود را به مشاوران مجرب درخت دانش بسپارید.

شرایط ثبت نام مدارس شاهد 98 چیست؟

ثبت نام مدارس شاهد شامل شرایط عمومی و شرایط خصوصی است.

شرایط ثبت نام دانش آموزان غیر شاهد

آیا فقط فرزندان و یا بستگان شهدا و ایثارگران می توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند؟

خیر, کلیه دانش آموزان می توانند در مدارس شاهد 98 ثبت نام نمایند. با توجه به خط مشی اصلی مدارس شاهد ظرفیت اصلی با جامعه ایثارگران است و دانش آموز غیر شاهد باشرایط زیر می توانند مورد پذیرش قرار گیرند:

شرایط ثبت نام مدارس شاهد 98 دانش آموزان غیر شاهد پایه دوم تا ششم:کسب نمرات خیلی خوب در تمام درس های خرداد ماه

شرایط ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم: باید داوطلب در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی گذشته در تمامی دروس خیلی خوب یا حداکثر یک درس خوب در بقیه خیلی خوب کسب کرده باشد. البته فرزندان جانبازان25 الی 49 درصد حداکثر 2 مورد درسی خوب و سایرین خیلی خوب کسب نموده باشند.

شرایط ثبت نام دانش آموزان پایه دهم: باید در خرداد سال تحصیلی قبلی در دروس اختصاصی حداقل نمره سالانه 16 را کسب کرده و اگر قصد ادامه تحصیل در مدارس شاهدرا داشته باشد باید در سال قبل حداقل نمره اختصاصی 13 و نمره پایانی 14 ر کسب کرده باشد.

شرایط عمومی ثبت نام مدارس شاهد 98

تمامی دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند می بایست از لحاظ پوشش مطابق احکام اسلامی و آیین نامه مدارس شاهد باشند. برای داوطلبان دختر پوشش چادر الزامی می باشد.

کلیه دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند باید دارای صلاحیت های لازم در زمینه اخلاق و رفتار مطابق آیین نامه مدارس شاهد باشند. که آیین نامه در سامانه سجا موجود می باشد.

اقامت دانش آموز در محدوده مدارس شاهداست. که در سامانه سجا محدوده ها مشخص است.

شرایط اختصاصی ثبت نام مدارس شاهد

دانش آموزان شاهد و آزادگان و جانبازان بالای50 درصد می بایست در زمان تعین شده نسبت به ثبت نام در سامانه سجا. سجا اقدام نمایند و پس از آن در زمان تعین شده به مدرسه محل پذیرفته شده مراجعه نموده و ثبت نام نهایی خود را تکمیل نمایند.

مدارس شاهد

در صورتی که دانش آموز شاهد دارای موارد انضباطی باشد و از قوانین موجود در آیین نامه پیروی نکند. مدیران مدارس شاهد می توانند موضوع را به صورت کتبی به واحد مشاوره مدارس شاهد ارسال نمایند تا در مورد آن تصمیم مناسب گرفته شود.

دانش آموزان شاهد پس از ورود به مدارس شاهد می بایست حد نصاب نمره علمی لازم را در دروس خود کسب نموده تا بتوانند در مدارس شاهد ماندگار شده و ادامه تحصیل نمایند. در صورتی که دانش آموزی نتواند نمره علمی مطلوب را کسب نماید مدیر مدرسه موظف به شناسایی نقاط ضعف دانش ـآموز و تلاش برای رفع آن از طریق برگزاری کلاس های جبرانی می باشد.

امتیاز لازم برای قبولی در مدارس شاهد 98

اولویت پذیرش در مدارس شاهد به ترتیب:

فرزند جانباز تا25درصد و خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر

خواهر زاده یا برادر زاده شهیدشهید و جانباز بالای70 درصد

فرزند جانباز با حداقل 20 درصد از کار افتادگی

فرزند جانباز 25 تا49 درصد

نوه شهید و جانباز70 درصد و بالاتر

نوه آزاده و جانباز50 تا69 درصد

فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی

فرزند رزمنده نظامی یا وظیفه

فرزند همسر شهید

دانش آموز جانباز

فرزند مدافعین حرم

امتیاز هر دانش آموز برای قبولی در مدارس شاهد 98 چگونه محاسبه می شود؟

امتیاز خواهر و برادر شهید و جانباز70 درصد و بالاتر هر مورد 500 امتیاز

امتیاز فرزند رزمنده جبهه, مقاومت مدافعین خرم هر ماه30 امتیاز در صورت جانبازی یا شهادت رزمندگان جبهه مقاومت تا زمانی که تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته اند فرزندشان با گواهی صادره از سوی ایثارگران سپاه ثبت نام قطعی خواهد شد

حضور در جبهه و مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس(شهریور59 تا شهریور67) حداکثر96 ماه هر ماه15 امتیاز

حضور در مناطق امنیتی از تاریخ اول مهر67 به بعد حداکثر90 ماه به ازای هر ماه2 امتیاز

حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ اول مهر67 به بعد حداکثر60 ماه به ازای هرماه یک امتیاز

حضور در مناطق امنیتی شمال غرب ایران از تاریخ اول فروروردین58 تا31 شهریور 59 به مدت18 ماه هر ماه15 امتیاز

نوه آزاده 100 امتیاز(حداکثر 2 مورد) نوه جانباز50 تا69 درصد 100 امتیاز(حداکثر 2 مورد

ثبت نام مدارس شاهد 97-98

امتیاز برای فرزندان بدون سهمیه و با سهمیه در ثبت نام مدارس شاهد98

امتیاز فرزند یا نوه خیر مدرسه ساز: احداث و سخت مدرسه120 امتیاز, اهدای زمین80 امتیاز, تجهیز مدرسه به نسبت هزینه مصرفی(مدارس شاهد50 امتیاز, مدارس غیر شاهد20 امتیاز) حداکثر امتیاز در این بخش120 امتیاز است.

امتیاز برندگان رتبه اول تا سوم مسابقات سالانه حفظ, مفاهیم, قراءت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح بین المللی60 امتیاز و حداکثر امتیاز در این بخش 150 امتیاز می باشد.

امتیاز برندگان رتبه اول تا سوم مسابقات مطالعه و تحقیق طرح های شاهد و ایثارگران و مسابقات فرهنگی , هنری, ورزشی و علمی در سطح بین المللی60 امتیازو حداکثر امتیاز150 امتیاز می باشد.

امتیاز فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش, بنیاد شهید شاغل یا بازنشسته, مامور یا انتقالی به ادارات دیگر هر سال سابقه خدمت رسمی5 امتیاز(حداکثر امتیاز سابقه خدمت زوج کارمند300 امتیاز)

مشاوره ثبت نام مدارس شاهد 98 درخت دانش

مرکز مشاوره تحصیلی درخت دانش با دارا بودن بهترین و مجرب ترین مشاوران تحصیلی در سطح کشور پاسخگوی کلیه سوالات شما در رابطه با نحوه پذیرش درپیش ثبت نام مدارس شاهد, نزدیک ترین آدرس مدارس راهنمایی شاهد به محل زندگی شما, زمان ثبت نام مدارس شاهد 98 و ورود به سامانه سجا 98, نحوه امتیاز دهی در سامانه سجا(saja.medu.ir) و معرفی بهترین منابع آموزشی پاسخگوی شما می باشد. شما می توانید با شماره گیری 9099072943 با تلفن ثابت و بدون کد گیری با مشاوران ما در تماس باشید.


  • ۹۷/۰۸/۲۳
  • samaneh salehi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی